Återbetalning av parkeringsavgift
Har du betalat för parkering i någon av kommunens parkeringsautomater men inte fått en parkeringsbiljett? Eller har du upplevt problem med betalningen på något annat sätt?
Nedan finner du information och råd för hur du ska gå tillväga.
Har du varit med om ett misslyckat köp där pengar reserverats på ditt bankkonto? Avvakta gärna då några dagar efter misslyckat köp innan du kontaktar teknikförvaltningens kundtjänst om återbetalning och säkerställ att inte pengarna redan kommit tillbaka till ditt bankkonto. Kontaktuppgifterna till teknikförvaltningens kundtjänst finner du längre ned på sidan.
Har det blivit fel med din betalning och du har använt någon av våra leverantörer för app-betalning ska du istället kontakta kundtjänst hos den leverantör du har använt.
Krav på uppgifter
För att underlätta processen vid ärenden om återbetalning ber vi dig att tillhandahålla följande information:
- Parkeringskvitto för den aktuella parkeringen.
- Bankutdrag som bekräftar att transaktionen har genomförts från din bank.
Genom att tillhandahålla dessa uppgifter kan vi hantera din återbetalningsansökan på ett effektivt sätt med en kortare handläggningstid.
Vänligen notera att ingen återbetalning kommer att genomföras vid felaktig hantering eller handhavandefel av dig som parkör.
Kontakta Region Gotland
Region Gotlands kundtjänst
Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 14 februari 2024